Schoolkamp

Schoolkamp groep 8

Dag 1

Om 9.00 uur werden we bij school uitgezwaaid door de ouders en alle klassen. Vanaf school fietsten we naar Kanoa, daar gingen we boogschieten, een waterparcour doen en kanoën. Daarna gingen we fietsen naar de voetbalvereniging Jong Ambon waar onze tenten klaar stonden, toen gingen we de tenten inrichten en daarna hadden we vrije tijd. We mochten zelf weten met wie in een tent zouden slapen. Als avondeten aten we frietjes en daarna rond half 10 gingen we op de fiets naar bos Hoogerzael om de spooktocht te doen. Dit was voor de meeste kinderen best wel eng, want het was wel erg donker!! De ouders kwamen ook nog kijken naar ons tentenkamp en gingen als spook nog op de foto. Het was een erg drukke dag en we waren dan ook erg moe van het fietsen en alle indrukken.

Dag 2

Om 7.30 uur werden we gewekt, maar de meesten waren al lang wakker en lagen nog te chillen in de tenten.Toen we wakker werden gingen we ontbijten en daarna om 11 uur naar Terra Maris in Oostkapelle. Het was prachtig weer om te fietsen. Daar gingen we een speurtocht in de ochtend doen in het bos en in de middag een flessenpost opdracht op het strand, Daarna gingen we terug naar het kamp en gingen we nasi eten. Rond 21.00 uur gingen we de bonte avond houden in de kantine. Op de bonte avond gingen kinderen toneelstukjes dansjes en trucjes doen. Na de bonte avond gingen we buiten marshmallows roosteren voor Tycho´s verjaardag. Als afsluiting deden we levend stratego met zaklampen op het voetbalveld in het donker. Dit was heel spannend!

Dag 3

Toen we wakker werden gingen we de tenten opruimen en de bagage inpakken,

daarna gingen we ontbijten en afscheid nemen van het kamp. Daarna gingen we op de fiets naar de kinderboerderij in Middelburg-zuid. Na dit bezoek gingen we naar de stad in Middelburg en hadden we vrije tijd en mochten we naar de winkels. We reden om 14.00 uur terug naar school. Daar stonden onze ouders allemaal te wachten, want ze hadden ons wel een beetje gemist!

We hebben het heel leuk gehad met ons allen.