Welkom op Louise de Coligny!

Een onbezorgde en plezierige schooltijd!

Louise de Coligny.

De naam van onze school is afgeleid van de naam van de vrouw van Willem van Oranje. Louise de Coligny kwam in Vlissingen aan in 1583 om met Willem te trouwen. Louise was moeder van Frederik Hendrik. In de moeilijke periode, na het verlies van haar man, heeft zij ook gezorgd voor de twaalf andere kinderen van Willem van Oranje. Door haar liefdevolle verzorging kregen de kinderen een goede en ook Christelijk opvoeding. Door deze eigenschappen hebben een aantal basisscholen, waaronder de onze, de naam van Louise de Coligny.

De omgeving van onze school.

De Louise de Coligny ligt aan de rand van de wijk Paauwenburg in een mooie groene omgeving met het Nollebos en strand op loopafstand. Als school maken wij gebruik van deze leerzame natuuromgeving. De school is goed bereikbaar, ook voor kinderen uit Lammerenburg en Rosenburg. De school bestaat uit 2 gebouwen, op hetzelfde terrein, waar dagelijks ongeveer 200 kinderen les krijgen.

Kindcentrum Aan Zee

Samen met Kinderopvang Walcheren vormen we het Kindcentrum ‘Aan Zee’. In ons ruime schoolgebouw zit de peuterspeelzaal van de KOW ‘Peutergroep Strandjutters’ en een inpandige BSO. Op het terrein is ook de KOW gevestigd met voor- en naschoolse opvang. Daarnaast hebben we ook een goed uitgeruste mediatheek, opgezet door de Bibliotheek Vlissingen.

Onderdeel van
Onze Wijs