Peuterspeelzaal ‘De Strandjutters’.

Een goede voorbereiding op de basisschool

De peutergroep is een fijne voorbereiding op de basisschool. De structuur, de vriendschappen, de vaardigheden: alles wat jouw kind hier ontdekt en leert, zorgt ervoor dat de stap naar school een stuk kleiner wordt. Binnen Kindcentrum Aan Zee werken we nauw samen met peutergroep Strandjutters en peutergroep Tuimelaar.

De peutergroep is voor kinderen tussen de twee en vier jaar. Professionele pedagogisch medewerkers zorgen voor uitdagende activiteiten en spelletjes in een gestructureerde en veilige omgeving. De kinderen worden gestimuleerd om op een speelse manier verschillende vaardigheden te ontwikkelen, zoals vertellen, op je beurt wachten, samen spelen, jas aantrekken, balanceren en emoties herkennen. Op deze manier wordt jouw kind zo goed mogelijk voorbereid op de basisschool.

Goed om te weten:

• De peuters komen elke week 2 dagdelen van 4 uur naar de peutergroep.
  • Door nauw contact tussen leerkrachten van school en pedagogisch medewerkers van de peutergroep zorgen we voor een doorgaande leer(lijn) en een overdracht van kinderen die bijna 4 zijn.
  • Tijdens schoolvakanties is de peutergroep gesloten.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Ieder kind is uniek, dus ontwikkelt elk kind zich op een andere manier. Als jouw peuter wat extra ondersteuning kan gebruiken op het gebied van taal of op sociaal-emotioneel vlak, dan kan hij in aanmerking komen voor een VVE-indicatie van het consultatiebureau. VVE betekent: voor- en vroegschoolse educatie. Een peuter komt dan 4 dagdelen naar de peutergroep, waarvan ouders er maar 2 betalen.

Meer informatie
Ga voor meer informatie over de peutergroep, de kosten, het aanvragen van een rondleiding en het inschrijven naar onderstaande website.

Website Kinderopvang Walcheren

Onderdeel van